FAQ

Mobilreparation

Hur gÄr bestÀllningen till vid mobilreparation?

Att genomföra en bestÀllning kan sammanfattas i tre enkla steg.

  1. 1ïžâƒŁ VĂ€lj vilken iPhone model du vill reparera och lĂ€gg din bestĂ€llning. Om du inte hittar det du söker, kontakta oss sĂ„ hjĂ€lper vi till.
  2. 2ïžâƒŁ Vi mailar dig en fraktsedel som du printar ut och klistar pĂ„ ditt paket.
  3. 3ïžâƒŁ NĂ€r vi har fĂ„tt din iPhone, pĂ„börjar vi reparationen omedelbart. Du betalar efter att vi har lagat den.
Hur lÄng tid kan en reparation ta?

Reparationen Àr vanligtvis klar inom 48 timmar efter att vi har mottagit din iPhone (bortsett frÄn helger). Om vi inte har tillgÄng till en specifik reservdel kan reparationen ta lÀngre tid.

Observera att vissa reparationer kan ta lÀngre tid Àn andra, tveka inte att kontakta oss om du har frÄgor om din specifika enhet.

Fri Frakt – Tur & Retur

NÀr du bestÀller en iPhone reparation frÄn oss erbjuder vi fri frakt (tur och retur) vid bestÀllning över 600kr. Vi mailar dig en fraktsedel som du printar ut, och det enda du behöver göra Àr att packa ner din mobiltelefon och skicka den frÄn nÀrmsta postlÄda eller ombud.

NÀr vi har mottagit din iPhone, kommer vi att reparera den, testa den och returnera den till dig inom 48 timmar (om vi inte har reservdelen i lager kan det ta lÀngre tid).

BestÀll idag och vi skickar dig fraktsedeln samma dag eller nÀstkommande vardag.

Du betalar först efter att vi har lagat den.

Hur gÄr betalningen till?

Efter vi har mottagit din mobil och reparerat den sÄ skickar vi en betallÀnk till dig. DÀrefter skickar vi mobilen till dig efter en fullbordad betalning.

Vilka Àr Nymobil.se?

Nymobil.se Àr en av Sveriges bÀsta iPhone servicestÀllen och har funnits i 10 Är. Vi Àr specialiserade pÄ avancerade reparationer pÄ smartphones och surfplattor, sÄsom diagnostik och mikrolödning av komponenter pÄ kretskortsnivÄ.

VÄr framgÄng bygger pÄ vÄr strÀvan efter hög kvalitet, enkelhet och att vÄr personal har den kompetens och service-inriktning som krÀvs för att kunna hjÀlpa alla typer av kunder.

Under de mer Àn 10 Ären vi har funnits sÄ har vi hunnit bli valda till Telenor, Tele2 och 3s bÀsta butik. 

Vi Àr oerhört stolta över vÄr höga kundnöjdhet och arbetar stÀndigt med att utveckla den service vi ger till vÄra kunder, eftersom vi vet att det Àr grunden för goda kundrelationer och Äterkommande kunder.

Vad hÀnder om min mobil blir mer skadad under reparationen?

Det kan hÀnda att en telefon har dolda fel som inte upptÀcks förrÀn man öppnar den. Om vi stöter pÄ ett sÄdant fel, kommer vi att meddelar dig. Du fÄr dÄ besluta om du vill fortsÀtta med reparationen eller inte.

Vilka garantier har jag efter att jag har lagat min mobil?

Vi erbjuder alltid 3 mÄnaders funktionsgaranti pÄ vÄra reparationer.

Om en garantireparation behöver utföras, sÄ kan man maila till oss pÄ info@nymobil.se för att sÀkerstÀlla att det Àr en giltig garanti.

Jag undrar hur det gÄr med min telefon, vad Àr den bÀsta sÀttet att kontakta er?

Du kan skicka oss ett mail pÄ info@nymobil.se om du har frÄgor om din reparation.

AllmÀnt

Har ni ÄngerrÀtt?

Enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affÀrslokal har du ÄngerrÀtt i 14 dagar frÄn den dag du mottagit bekrÀftelsen och varan. För att nyttja ÄngerrÀtten krÀvs att produkten Àr oanvÀnd och i obruten förpackning. Kunden stÄr för frakten.

Öppet köp gĂ€ller inte om man har handlat i butik.

Hur lÄng garanti har ni?

PÄ mobiltelefoner, TV, spelkonsoler Àr det 12 mÄnaders garanti. Garantin tÀcker inte yttre Äverkan, fuktskador.

Vad Àr era leveranstider?

✅ Skickar du ner en mobil för lagning sĂ„ lagar vi den inom ca 48 h.
✅ Leveranstiden Ă€r ca 10 dagar vid bestĂ€llning av en mobil med abonnemang.
✅ Leveranstiden pĂ„ mobiltillbehör Ă€r ca 8-12 dagar.

Kan jag hÀmta min order i er butik?

Ja, lÀgg till produkterna i kundvagnen pÄ nymobil.se och gÄ till kassan.

VÀlj sedan under fraktsÀtt vilken butik du önskar att hÀmta ordern i och vÀlj vilket betalsÀtt som du önskar. Du kan betala med kort/ klarna / swish.

Kom ihÄg att ta med din legitimation sÄ att du kan legitimera dig nÀr du hÀmtar ut ordern.

Vem fÄr ta del av mina uppgifter?

Vi kommer aldrig att sÀlja vidare din information till nÄgon tredjepart utan du kan kÀnna dig trygg med att endast behöriga personer har tillgÄng till dina uppgifter enligt vÄr integritetspolicy.

Har ni samma lÄga pris i butik som pÄ nÀtet?

Ja, oftast har vi samma pris i butik som pÄ nÀtet. Vissa kampanjer gÀller enbart pÄ nymobil.se.

Kan jag köpa en produkt i era butiker?

Ja det gÄr bra, tÀnk bara pÄ att det inte Àr alla produkter som vi har pÄ hemsidan som finns i butiken. Vissa finns endast i vÄrt centrallager.

VÀnligen kontakta vÄr kundtjÀnst och kolla om den modell ni söker finns tillgÀnglig i butik innan ni kommer dit, du kan alltid bestÀlla den pÄ nymobil.se och hÀmta ut den i butiken.

Du fÄr dÄ ett mail nÀr den finns i butiken och Àr redo för avhÀmtning.

Är det tryggt att handla pĂ„ Nymobil.se?

Ja, alla dina uppgifter hanteras enligt personuppgiftslagen och din information krypteras nÀr de skickas mellan vÄra system. Utöver en sÀker webbplats omfattas du alltid av distanshandelslagen och de garantier som respektive tillverkare har för sina produkter.

Vem kan handla pÄ Nymobil.se?

PÄ vÄr hemsida kan bÄde privatpersoner och företag lÀgga bestÀllningar.

Varukorg

×

No products in the cart.