På vår hemsida kan både privatpersoner och företag lägga beställningar.
Mobilreparation
Hur går beställningen till vid mobilreparation?
Att genomföra en beställning kan sammanfattas i tre enkla steg.
Välj vilken iPhone model du vill reparera och lägg din beställning. Om du inte hittar det du söker, kontakta oss så hjälper vi till.
Vi mailar dig en fraktsedel som du printar ut och klistar på ditt paket.
När vi har fått din iPhone, påbörjar vi reparationen omedelbart. Du betalar efter att vi har lagat den.
Hur lång tid kan en reparation ta?
Reparationen är vanligtvis klar inom 48 timmar efter att vi har mottagit din iPhone (bortsett från helger). Om vi inte har tillgång till en specifik reservdel kan reparationen ta längre tid.
Observera att vissa reparationer kan ta längre tid än andra, tveka inte att kontakta oss om du har frågor om din specifika enhet.
Fri Frakt – Tur & Retur
När du beställer en iPhone reparation från oss erbjuder vi fri frakt (tur och retur) vid beställning över 600kr. Vi mailar dig en fraktsedel som du printar ut, och det enda du behöver göra är att packa ner din mobiltelefon och skicka den från närmsta postlåda eller ombud.
När vi har mottagit din iPhone, kommer vi att reparera den, testa den och returnera den till dig inom 48 timmar (om vi inte har reservdelen i lager kan det ta längre tid).
Beställ idag och vi skickar dig fraktsedeln samma dag eller nästkommande vardag.
Du betalar först efter att vi har lagat den.
Hur går betalningen till?
Efter vi har mottagit din mobil och reparerat den så skickar vi en betallänk till dig. Därefter skickar vi mobilen till dig efter en fullbordad betalning.
Vilka är Nymobil.se?
Nymobil.se är en av Sveriges bästa iPhone serviceställen och har funnits i 10 år. Vi är specialiserade på avancerade reparationer på smartphones och surfplattor, såsom diagnostik och mikrolödning av komponenter på kretskortsnivå.
Vår framgång bygger på vår strävan efter hög kvalitet, enkelhet och att vår personal har den kompetens och service-inriktning som krävs för att kunna hjälpa alla typer av kunder.
Under de mer än 10 åren vi har funnits så har vi hunnit bli valda till Telenor, Tele2 och 3s bästa butik.
Vi är oerhört stolta över vår höga kundnöjdhet och arbetar ständigt med att utveckla den service vi ger till våra kunder, eftersom vi vet att det är grunden för goda kundrelationer och återkommande kunder.
Vad händer om min mobil blir mer skadad under reparationen?
Det kan hända att en telefon har dolda fel som inte upptäcks förrän man öppnar den. Om vi stöter på ett sådant fel, kommer vi att meddelar dig. Du får då besluta om du vill fortsätta med reparationen eller inte.
Vilka garantier har jag efter att jag har lagat min mobil?
Vi erbjuder alltid 3 månaders funktionsgaranti på våra reparationer.
Om en garantireparation behöver utföras, så kan man maila till oss på info@nymobil.se för att säkerställa att det är en giltig garanti.
Jag undrar hur det går med min telefon, vad är den bästa sättet att kontakta er?
Du kan skicka oss ett mail på info@nymobil.se om du har frågor om din reparation.
Allmänt
Har ni ångerrätt?
Enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal har du ångerrätt i 14 dagar från den dag du mottagit bekräftelsen och varan. För att nyttja ångerrätten krävs att produkten är oanvänd och i obruten förpackning. Kunden står för frakten.
Öppet köp gäller inte om man har handlat i butik.
Hur lång garanti har ni?
På mobiltelefoner, TV, spelkonsoler är det 12 månaders garanti. Garantin täcker inte yttre åverkan, fuktskador.
Vad är era leveranstider?
Skickar du ner en mobil för lagning så lagar vi den inom ca 48 h.
Leveranstiden är ca 10 dagar vid beställning av en mobil med abonnemang.
Leveranstiden på mobiltillbehör är ca 8-12 dagar.
Kan jag hämta min order i er butik?
Ja, lägg till produkterna i kundvagnen på nymobil.se och gå till kassan.
Välj sedan under fraktsätt vilken butik du önskar att hämta ordern i och välj vilket betalsätt som du önskar. Du kan betala med kort/ klarna / swish.
Kom ihåg att ta med din legitimation så att du kan legitimera dig när du hämtar ut ordern.
Vem får ta del av mina uppgifter?
Vi kommer aldrig att sälja vidare din information till någon tredjepart utan du kan känna dig trygg med att endast behöriga personer har tillgång till dina uppgifter enligt vår integritetspolicy.
Har ni samma låga pris i butik som på nätet?
Ja, oftast har vi samma pris i butik som på nätet. Vissa kampanjer gäller enbart på nymobil.se.
Kan jag köpa en produkt i era butiker?
Ja det går bra, tänk bara på att det inte är alla produkter som vi har på hemsidan som finns i butiken. Vissa finns endast i vårt centrallager.
Vänligen kontakta vår kundtjänst och kolla om den modell ni söker finns tillgänglig i butik innan ni kommer dit, du kan alltid beställa den på nymobil.se och hämta ut den i butiken.
Du får då ett mail när den finns i butiken och är redo för avhämtning.
Är det tryggt att handla på Nymobil.se?
Ja, alla dina uppgifter hanteras enligt personuppgiftslagen och din information krypteras när de skickas mellan våra system. Utöver en säker webbplats omfattas du alltid av distanshandelslagen och de garantier som respektive tillverkare har för sina produkter.