Köpinformation

Alla priser i vår nätbutik är angivna i inklusive moms. Priserna uppdateras löpande och är angivna i svenska kronor.

När vi har mottagit din beställning, kommer den bekräftas genom att du får en orderbekräftelse. Vi uppmanar våra kunder att kontrollera så att orderbekräftelsen stämmer överens med beställningen.

Om något blivit fel eller om du vill ändra något kontaktar du oss via e-post eller telefon.

I händelse av prishöjning efter lagd order, kontaktar vi dig innan leverans. Du har då rätt att häva köpet. Varken prissänkningar eller prishöjningar som presenteras i vår webshop påverkar order som redan lämnat vårt lager.

Vi förbehåller oss rätten att makulera ordrar där ett kraftigt felaktigt pris visats vid köpet (tex. vid tekniskt fel).

Abonnemang

Om du har tecknat ett abonnemang eller en produkt med abonnemang godkänner du både mobiloperatörens villkor och våra villkor. Genom att godkänna dessa villkor godkänner du också att det tas en kreditupplysning på dig och att vi kan häva köpet om du inte får godkänt i mobiloperatörens kreditvärdering.

Du måste ha fyllt 18 år för att kunna beställa abonnemang.

Efter erlagd beställning på mobiltelefon med abonnemang så kommer du få ett abonnemangsavtal skickat till din epost som du måste signera med ditt bank ID. Efter att du har  signerat avtalet skickas din beställning ut inom 10 dagar.

Leveransinformation

Leveranstiden på mobiler med abonnemang är ca 7-10 dagar efter att man har signerat avtalet. På mobiltillbehör är leveranstiden ca 8-12 dagar. På övriga produkter som finns i lager är det ca 5-8 dagar.

Ej utlösta paket

Beställda men ej utlösta paket debiteras med frakt, returfrakt och administrationsavgift dock minst 295 SEK inkl moms. Tänk därför på att alltid hämta ut dina beställningar inom 14 dagar från det att ditt paket ankommit till postombudet.

Öppetköp/Reklamationer/Garanti

Som konsument (privatperson) har du 14 dagars ångerrätt från dess att du mottagit din beställning på köp gjorda via distans. Ångerrätten regleras i Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59). Det finns undantag där ångerrätten inte gäller (Kap 2, 11 §) och detta innefattar bland annat beställningsvaror som t.ex (mobilskal/tillbehör).

För att nyttja din ångerrätt måste produkten vara i obruten förpackning, du måste du ångra dig skriftligt inom 14 dagar från att du mottagit din beställning. Detta skall göras till vår kundtjänst via email eller vårt kontaktformulär. Du står själv för returfrakten och ansvarar för att produkten är väl paketerad och når oss oskadd.

Observera att returnerade varor som skickats som PostNord Mypack eller andra fraktsätt vilka kräver att vi hämtar ut paketet hos ombud inte kan hämtas ut av oss. Returen måste skickas som företagspaket med utkörning till oss. Ifall ett paket inte skickas med utkörning till oss så debiterar vi minst 295kr för att hämta ut den.

Beställningar som gjorts på vår hemsida för uthämtning i butik omfattas inte av Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59). Ångerrätten gäller inte heller för företag.

Innan en retur görs måste du kontakta oss för att få ett RMA nummer.

Tänk även på att beställningar som gjorts på vår hemsida för uthämtning i butik inte omfattas av Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59). Ångerrätten gäller inte heller för företag.

På mobiltelefoner är det 1 års garanti.

Öppet köp gäller endast produkter som är oanvända i obruten förpackning. Vid retur så ska paketet skickas som företagspaket.

Vid retur av mobiltelefon/surfplatta så måste enheten vara utloggad från alla konton/iCloud/Hitta min iPhone och inte ha något lösenkod. Ifall enheten har en lösenkod eller inte är utloggad så kommer vi debitera minst 395:-.

Ifall en produkt lämnas in på garantiservice/reklamation och produkten bedöms vara felfri så kommer vi debitera 395:- i undersökningskostnad.

Vid en reklamation så måste du kontakta oss på info@nymobil.se.

Integritetspolicy och GDPR

Vi värnar om din personliga integritet och strävar efter att alltid skydda dina personuppgifter på bästa sätt. Det är vår målsättning att följa alla vid var tid gällande lagar och regler för personuppgiftsskydd. Denna policy hjälper dig bland annat att förstå vilken slags information vi samlar in och hur denna används.

Vilka personuppgifter behandlar vi och hur använder vi dina personuppgifter?

Vi behandlar de personuppgifter som du lämnar till oss i syfte att administrera dina köp och fullfölja våra åtaganden gentemot dig som kund. Dessa personuppgifter kan vara: Ditt personnummer, namn, e-postadress, köp-, betal- och orderhistorik, betal- och kreditkortsnummer, postadress, leveransadress, IP-adress och telefonnummer.

Uppgifterna kan även användas för identifikation, kundundersökningar, nyhetsbrev samt för statistikändamål.
Din IP-adress, namn, leveransadress, e-postadress, telefonnummer, och om du angett ditt personnummer lagras i vår webbutiks databas.

I vårt affärssystem hanterar vi era fullständiga personuppgifter endast vid köptillfället för att du ska kunna genomföra ditt köp på ett tryggt sätt. Vi sparar endast namn, adress, e-postadress och telefon för eventuella återköp eller felleverans. Vid fakturaköp används personnumret även i kreditupplysningssyfte. I båda dessa fall hanteras uppgifterna på vårt uppdrag av betalnings- och kreditupplysningsföretag.

Har ett företag gjort köpet så sparar vi ovan nämnda uppgifter samt organisationsnummer vilket kan medföra att ert personnummer sparas om ni driver en enskild firma.

Hur länge sparas mina personuppgifter?

Om du samtyckt till att vara registrerad kund hos oss sparas dina uppgifter tills du avregistrerar dig. Du kan när som helst avregistrera dig som kund.
Vi gör kontinuerligt back-up av vår webbplats, då sparas IP-adress, namn, adress, telefonnummer, e-postadress och eventuellt personnummer om du angett detta, inklusive filer och databas i 10 dagar sedan raderas informationen

Hur skyddar vi dina personuppgifter?

För att hålla de personuppgifter vi behandlar i säkert förvar har vi vidtagit flera säkerhetsåtgärder: Vi har implementerat säkerhetsrutiner och tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda dina personuppgifter såsom certifieringsteknik (SSL) för webbläsare. Vidare har vi vederbörliga brandväggar och antivirusprogram för att skydda och förhindra obehörig tillgång till nätverket. Tillgång till de utrymmen där personuppgifterna lagras är begränsad och det krävs att de anställda identifieras genom lösenord för åtkomst.

Sveriges bästa priser

Alltid lägst prisgaranti

Lång erfarenhet av mobilskal

Expertis sedan 2010

Enormt utbud

Ett av Sveriges största utbud av mobilska

Betala senare med Klarna

Flexibla betalningsalternativ